søndag den 27. januar 2013

Blog = Foberedelse, forberedelse, forberedelse...


Hej Bloggen!

Det her er så mit første indlæg - og hold da op, hvor er det hele sværere, end jeg lige umiddelbart troede!


Hvad skal min blog handle om? Hvor meget skal jeg fortælle mine læsere? Hvordan skal mit layout være? Skal jeg være anonym, eller ej? Gider nogen overhoved, at læse det? Hvad skal mine indlæg berøre? Skal jeg dele bloggen? Skal jeg fortælle nogle af mine venner om den? - Der er simpelthen så mange spørgsmål, som kører rundt i mit hoved!

For at starte fra en ende af, vil jeg lade mit første indlæg handle om, hvorfor jeg har valgt at lave min blog, og hvad du kan forvente at læse om.

Ideen om at oprette en blog opstod i mit hoved for cirka et år siden. På det tidspunkt var det blevet rimelig mainstream at lave en blog. Men det var nu ikke derfor, jeg fik lyst til det. Mange af jer har nok set programmet "Awkward" på MTV, og det var egentlig det der i første omgang, fik mig til at overveje det. Tanken om at oprette en blog, hvor jeg kunne dele alle min tanker og oplevelser med andre, men stadig forblive ukendt, tiltalte mig virkelig. Og det gør det stadig. Derfor oprettede jeg den her blog i nat.

Da jeg så oprettede bloggen, skulle jeg gøre mig en masse tanker om, hvad den egentlig skulle handle om. En modeblog? - aldrig i livet, min stil er så mainstream, den overhoved kan være! En "hav'-ondt-af-mig-mit-liv-er-så-hårdt"-blog? - Pff, kan ikke fordrage sådanne blogge. En ganske normal "teenlife"-blog? - Tjaa, bliver nok lidt uinteressant i længden, hvis ikke du er en ganske speciel person.

Efter timers overvejelser kom jeg så frem til det. Som der står i min beskrivelse af bloggen, er det en kombineret "Teenlife"-blog og "All-around-the-world"-blog. Dvs. at den til dels vil handle om mit liv; min hverdag, min familie, mine venner og alt det der, og den vil til dels også komme til at handle om verden. Altså, hvad sker der i verden, hvordan er mit synspunkt, hvorfor går tingene nu som de gør. Et mere filosofisk og politisk syn på tingende, fra min vinkel.

Som i nok har læst i beskrivelsen af mig(har du ikke læst den, kan du læse den i højre spalte), så vil i vide, at jeg er en anonym blogger. Altså, at jeg ikke oplyser mit navn. "Hvorfor dog "tænker i nok. Tja.. Det kan jeg ikke helt præcis svare på. Det var et ret svært valg, da der både er ulemper og fordele ved at være anonym blogger. En fordel kan jo være, at man har mange flere læsere til at følge en. Af en eller anden grund er det mere betryggende at følge en, man kan sætte ansigt på. Andre fordele kan være, at man kan blive et "kendt" navn i Danmark eller man får nye venner. Men, hvis jeg vægter ulemperne mod fordelene, vinder ulemperne. Vi lever i en meget dømmende verden. At vise mit navn, mit ansigt og alt det der, vil bare få jer til at dømme mig. Jeg har valgt ikke at fortælle nogle af mine venner om bloggen. Jeg ved, at de ville støtte mig i det, læse den, hjælpe mig og sådan, men med "lovers", hører der haters. Folk vil begynde at sladre, hate anonymt, kritisere mig og meget mere. Også selvom, at jeg ved, at jeg ville kunne tage det, virker det bare nemmere sådan her.

Men det er ikke hovedårsagen til, at jeg blogger anonymt. Det afgørende for mit valg, er den her følelse, jeg har inden i. Følelsen af ikke at kunne betro mig til nogen. Ikke, at jeg ikke nødvendigvis kan stole på folk, men nogle gange... Ja nogle gange er der bare nogle ting, som man ikke føler man kan dele med sine venner. Måske fordi tingene er for personlige, eller fordi de kender dig for godt...

Ja, det var så alt det tunge læsestof. Jeg håber det var til at overkomme! Min blog vil selvfølgelig også komme til at handle om andre ting. Sjove ting i min hverdag, søde mennesker, gode sange, aktuelle nyheder, og meget mere! Jeg håber, at i vil følge mig, og er åbne for at lære mig at kende.

Jeg overvejer lidt at lave en slags "brevkasse". Så kan folk skrive til mig, hvis de har kritik, eller bare ønsker at føre en samtale privat. Er der stemning for det? Tilføj gerne en kommentar!

Til slut vil jeg bare ønske jer alle en god aften, og takke for at have læst med! Lad os håbe på, at vi kan komme oven på det utrolige pinlige og skuffende nederlag til Spanien :-(


Lots of Love

- World <3

Ps. http://www.youtube.com/watch?v=TkwUJXuJ06U - Den her vindersang fra gårsdagens Melodi Grand Prix, er da virkelig fin! Budskabet er helt i top! (y)



  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar